#272 Jag har ”gått om” 3:an till 9:an med tre barn. De har inte fått den hjälp de behövt i skolan, utan jag har fått hjälpa dem med allt hemma. Det ledde till att jag blev utmattad.20 december, 202211 december, 2022
#271 De behövde mycket vuxenstöd och uppmuntran. Tack vare den stöttande miljön gick det bra för de barn som jag undervisade i liten grupp och samtliga klarade nationella proven i åk 3.19 december, 202211 december, 2022
#270 Hen får dagliga tillsägelser om att sitta still och vara tyst. Att hen är en belastning för de vuxna och stör sina kompisar.18 december, 202221 december, 2022
#269 Trots möte för att få till en bra övergång mellan årskurs 6 och 7, med rätt anpassningar som innan, så uteblir insatser och stöd. Det resulterar i väldigt hög frånvaro då barnet avviker ifrån de lektioner som inte funkar.17 december, 202211 december, 2022
#268 Våra politiker ser inte problemet och då blir det svårt att göra något för att skapa en skola för ALLA.16 december, 202211 december, 2022
#267 Han hade behövt en resurs för att se till att han hittar i schemat, hittar rätt sal förstår vilka uppgifter han måste göra etc. Men skolan säger bara ”vi har inte de resurserna”.15 december, 202211 december, 2022
#266 Kommunen vill gärna få det till att det är föräldrarnas fel när det inte fungerar. Utbilda alla rektorer och lärare i npf-kunskap. Framförallt – ha en bra dialog och döm inte varandra.14 december, 202211 december, 2022
#265 Hon behöver någon som finns där när hon behöver hjälp för väntan innebär att hon struntar i att jobba. Hon behöver få komma igång med arbetet fort då hon fattar snabbt men inte orkar vänta.13 december, 202211 december, 2022
#264 Det behövs en person som alltid finns där mitt barn finns. Efter många krascher, utmattningar (vid redan 12 års ålder) är trygghet och förtroende det allra viktigaste. 12 december, 202211 december, 2022
#263 Jag utbildar ständigt lärare i hur mina NPF-barn fungerar och vilka anpassningar som är nödvändiga. 11 december, 202229 november, 2022