#152 Skolan tänker återigen byta assistent till nästa år, till en person som inte kan prata så att dottern förstår. Har försökt säga att det inte kommer att fungera men skolans rektor envisas bara med att vi vuxna måste tro på att det ska fungera.22 augusti, 202219 augusti, 2022
#151 Hur i hela fridens namn kan det ens vara möjligt att få ett F när han varit närvarande över 7000 timmar och gjort det bästa han kunnat under denna tid?21 augusti, 202219 augusti, 2022
#150 När det gäller fritids har det alltid varit barn med NPF som ska anpassa sig till bristande verksamhet istället för att den lagstyrda pedagogiska verksamhet som fritids är , gör anpassningar. Jag har betalat mycket genom åren för en verksamhet mitt barn knappt kunnat använda.20 augusti, 202219 augusti, 2022
#149 Anledningen till att mitt barn klarade mellanstadiet var en resurspedagog. Vår dotter gick ut med fina betyg. Men i sjuan märkte vi att det inte går. Tre veckor in i terminen gick vår dotter inte in klassrummet.19 augusti, 20224 augusti, 2022
#148 Akuta åtgärder är att låsa in mitt barn i klassrum på raster och att rektorn beslutar om att hen slipper ett ämne där mycket av mobbningen sker – det vill säga, mitt barn straffas för att hen blir mobbad18 augusti, 20224 augusti, 2022
#147 Barnen får inte det stöd de behöver. För att överhuvudtaget få anpassningar och stöd har vi behövt lära oss skollagen och anmäla och överklaga beslut. 17 augusti, 20224 augusti, 2022
#146 Som det ser ut nu så är det jag som förälder som måste ta ledigt från mitt jobb för att vara med min dotter i skolan.16 augusti, 20223 augusti, 2022
#145 Autistiska barn kan inte uppfylla alla kriterier i betygsmatriserna men det betyder inte att dom inte kan och förstår lika bra som de barnen som klarar det15 augusti, 20223 augusti, 2022
#144 Trots att hon kämpar allt hon kan, gör sina läxor och har full närvaro så når hon inte E i något ämne. Hennes självkänsla käcks med och mer för varje dag.14 augusti, 20223 augusti, 2022
#143 Nu är vi på gymnasiet… Åter igen möts vi av oförstående lärare som kräver uppmärksamhet utan att först ta reda på varför vårt barn har svårt att påbörja, fokusera och avsluta en uppgift. 13 augusti, 20224 augusti, 2022